JobTech-portalen

JobTech-portalen er kommunernes nye platform til at håndtere Jobnet-aktiviteter. 

Med JobTech-portalen understøttes de arbejdsgange, som kommunerne er vant till med STARs JobKon. For at sikre et minimal onboardingsprojekt, er Jobtech-portalens udviklet med øje for netop JobKon. På den måde kan sagsbehandlere og virksomhedskonsulenter tage JobTech-portalen i brug uden introduktion eller workshops. Vi har allerede nu udviklet nye spændende funktionaliteter, bør gør den tekniske implementering lettere, og den daglige bruge mindre administrativ.

F.K.-adgang

Sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter og superbrugere logger nemlig på JobTech-portalen med F.K.- adgang (fælleskommunal adgangsstyring). Dette gør brugeroplevelsen mere behagelig, så medarbejderne slipper for at logge ind med medarbejdercertifikater, som løbende skal vedligeholdes af IT-afdelingen. Med F.K.-adgangsstyring kan adgangen til JobTech-portalen styres centralt, og medarbejderne vil opleve single-sign on mellem JobTech-portalen og jeres øvrige IT-systemer, som er knyttet op til F.K.-adgang.

Visioner: Åbenhedsagenda

JobTech-portalen bliver første produkt, som er lanceret i JobTech regi. Portalen vil på sigt kunne blive udstillet til andre IT-leverandører, til fordel for kommunerne. JobTech-portalen kan videreføres og videreudvikles af andre IT-leverandører i JobTech – i sammenspil med kommunerne. Som kommune bestemmer man selv, hvor meget man ønsker at bidrage til evt. videreudvikling.